Tuesday, May 21, 2019

Now Playing: The Batman Theme

The Re-released Alternate Epic Cover Version, you see.


12 comments:

Sara said...

The best. Man, that movie. That soundtrack. I wonder if the movie holds up. I haven't seen it in quite some time. I have SO many memories from that period of time and that specific movie. We watched it, literally, every day when we came home from school for almost a year after it came out on VHS. That soundtrack was the soundtrack in our house for days on end. We collected every single playing card from the film. We had allll of the toys. I was fascinated and repulsed by Jack Nicholson's performance. I know people have Opinions about Michael Keaton as Batman, etc, but to me he's it.
In 1989 you could look kinda ugly and get a great role like Batman. Now all the Batman's look prepubescent and airbrushed. I miss those days!

Great version of the theme!! VERY epic.

Rot said...

I agree about the significance of that film in our culture at the time.
Even now i see the batman stickers and tshirts from that film everywhere.
I too would be afraid to watch it now..i bet it's woefully dated and "slow"... and strange with the Prince music... but at the time...god, the SCORE...Elfman elevated film music to something the average person noticed and purchased...

Rot said...

you can thank me later:

https://youtu.be/fv9L-m_Rihc

Sara said...

Epiiiiiiiiic!!

So much better than this: https://www.youtube.com/watch?v=dgC9Q0uhX70 It's totally slow and weird with no voice over.

But I'm not so sure it's better than this....:https://www.youtube.com/watch?v=ulOLYnOthIw :D

However, I'm going to defend myself and say that when we listened to the soundtrack, we ALWAYS skipped the Prince song, LOL!

Jay's Shadow said...

GREAT version. Batman has the coolest theme music.
IMO, Batman is the best super hero. No super powers. Just a BUT LOAD of money to get the coolest toys, and knows how to fight.

Christian Bale played an excellent Batman, but the others not so well.

Unfortunately, the rumor is the next actor for Batman is..........Robert Pattinson. Anyone??? The vampire in (ack,cough,ugh< I think I’m going to be sick) Twilight.

I’m going to go hang myself for a while.............

Rot said...

sara,....the batdance vid took YEARS off of my life!
like literally YEARS of life...gone

Revenant Manor said...

We are now 30 years removed from the calamity that was 'Batdance', and some sliver of my brain is STILL trying to process what the heck I even saw...some wounds just never heal.

Sara said...

Never forget! Lol

Willow Cove said...

Yeah, Danny Elfman did an amazing job on that. Keaton is good at playing the borderline/about to snap characters. Jack had such good lines and scenes in it. I like the theatrical entrances the Joker made, like in the museum...

Willow Cove said...

And in regards of the Prince song and video, where is the Mandela effect when we need it?

Rot said...

HAHA

it'd be amazing.

Didn't Prince write songs for Batman?
Nah...never...

The Gill-Man said...

I'm a HUGE Prince fan...but I really don't care for "Batdance". Not his finest moment, for sure.